اینجیر دیزاین

ویلا _ مزرعه‌ای در پشت سرا

موقعیت : گیلان_پشت سرا
مساحت ویلا : 1500 متر مربع
سبک طراحی :  مدرن
تاریخ انجام پروژه : بهار 1402

رشت، شهری که همیشه در آغوش باران‌هاست. برای زندگی کجا بهتر از رشت؟ حال تصور کنید که در کنار خانه‌مان مزرعه‌ای سرسبز داشته باشیم. نور از وجه شیشه‌ای ساختمان به داخل می‌تابد. آبی آسمان تا سبزی مزارع، همراه با صدای باران، آوای طبیعت را در اتاق‌ها پخش می‌کند. ویلا مزرعه، نمادی از تعادل و هماهنگی بین زیبایی‌های سبک زندگی سنتی و معماری مدرن است که رویاهایمان را به واقعیت تبدیل کرد. این پروژه‌ به‌نوبه‌ی خود از سبک خاصی برخوردار است. یک ویلا زیبا و مدرن با تمامی امکانات ویلاهای لوکس، اما با دست‌نخورده‌ترین جوانب زندگی در مزرعه.

فرم ساختمان

برای فرم کلی از ساختمان‌های قدیمی اقلیم شما کشور الهام گرفتیم و هندسه‌ای ساده و مدرن را با توجه به آن در نظر گرفتیم. اما برای حل مسائل دیگر مثل تامین نور و دادن دید بهتر و زیباتر به فضاهای داخلی لازم بود تا فرم را بشکنیم. و در نهایت ساختمان نهایی از دو ساختمان تشکیل شد که در مرکز به کمک باکس شیشه‌ای به هم متصل شدند و در جهت گیری هم کمی متفاوت از هم قرار گرفته‌اند.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طراحی محوطه

طراحی محوطه برای یک ویلا مزرعه به اندازه طراحی خود ویلا با اهمیت است. در نظر گرفتن مسیرهای حرکتی، فضای نگهداری حیوانات و فاصله آن از ویلا، مشخص کردن نقاطی برای داشتن آلاچیق به عنوان نقاط طراحی بخش کوچکی از مواردی بود که باید در طراحی محوطه در نظر میگرفتیم.

 

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طراحی داخلی

با توجه به اینکه کافرما قصد فروش ویلا را داشت ما ساکنین ویلا را خانواده ای جوان و مدرن در نظر گرفتیم و فضایی کاملا مدرن با تاچ‌های رنگی طراحی کردیم.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.