اینجیر دیزاین

باشگاه ورزشی جیرینگ

موقعیت : تهران_ونک
مساحت : 100 متر مربع
سبک طراحی :  مدرن_ صنعتی
تاریخ انجام پروژه : 1396

خوب به یاد دارم، عصر بود و خیابان‌های تهران مثل همیشه ترافیک! تیم ما جلسه‌ای کاری با شرکت جیرینگ (آسان‌پرداخت)، سازمانی پویا در حوزه‌ی مالی، داشت. آن‌ها در نظر داشتند که بخشی از محوطه‌ی خارجی سازمانشان را به باشگاه ورزشی تبدیل کنند. از ابتدا معلوم بود که فضای باز این پروژه یک مسئله اساسی است. برای این فضا سقفی طراحی کردیم و آن را نپوشاندیم تا حس صنعتی‌بودن را به فضا منتقل کند و همچنین چرخش هوای بهتری را برای افراد حاضر در باشگاه ایجاد کند.

وجود باشگاه ورزشی در سازمان‌ها تأثیر مثبتی بر روحیه‌ی کارکنان دارد. در میان راه‌های مختلفی که به سلامت کارکنان و افزایش راندمان و تمرکز آن‌ها در کار کمک می‌کند. فعالیت بدنی و ورزش در محیط کار یکی از راه‌های تضمین شده‌ برای بهره‌وری کارکنان است. حقیقتاً تصور آن هم لذت‌بخش است. تصور اینکه دیگر لازم نیست پس از تمام شدن کار، مسافتی را تا رسیدن به باشگاه طی کنیم. چه آدم‌های که به همین دلیل بی‌خیال ورزش و سلامتی‌شان شدند. تمرین‌ها و مسابقات، انگیزه و شور بیشتری را در کارکنان به وجود می‌آورد و آن‌ها را به سمت هدف‌های بزرگ‌تری هدایت می‌کند.

 

تصاویری که مشاهده می‌کنید مربوط به قبل از طراحی و بازسازی کلینیک است.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طراحی داخلی این باشگاه ساده و متناسب با روحیه‌ی جامعه‌ی هدف آن، یعنی کارمندان شرکت جیرینگ انجام شد. در طراحی سعی کردیم به همان میزان که به ایجادِ هیجان اهمیت می‌دهیم، دغدغه‌ی خلق آرامش داشته باشیم. بنابراین راهی نداشتیم جزء برقراری تعادل در فضا. طرح صنعتی باشگاه و متریال فلز و بتن  را با چوب و رنگ کنترل کردیم. با  انتخاب رنگ قرمز شور و هیجان را به دل باشگاه آوردیم، انرژی‌ای که تمام کسانی که وارد این مکان می‌شوند، در نگاه اول به سرعت احساس می‌کنند. اما باید شدت آن را کنترل می‌کردیم، به همین دلیل از قدرتِ آرامش رنگِ آبی استفاده کردیم تا هیجان رنگ قرمز را در این فضا کنترل کنیم و احساس آرامش و تعادل را در فضا به وجود آوریم. همچنین از سوی دیگر می‌توان گفت که این باشگاه یک نماد از اهمیت ورزش و سلامتی در محیط کار است.

پله و کانتر باشگاه ورزشی جیرینگ
نمایی از طراحی داخلی باشگاه ورزشی جیرینگ
دیوار باشگاه ورزشی جیرینگ