اینجیر دیزاین

ساختمان اداری صبامیهن

موقعیت : تهران_میرداماد
مساحت هر طبقه : 200 متر مربع
سبک طراحی :  مدرن
تاریخ انجام پروژه : زمستان و بهار 1401_1400

پروژه«صبامیهن» در واقع طراحی برای بازسازی یک ساختمان اداری قدیمی بود . ما برای حفظ یکپارچگی طرح در همه‌ی طبقات، نیاز به یک خط معماری مشترک داشتیم. خط معماری مشترک در این پروژه، خطوط عمودی چوبی بود که به شکل‌های مختلف در طبقات به کار برده شد، مثل درهای ورودی چوبی و یا استفاده از متریال چوب در بخشی از دیوارها. این طرح یکپارچه در تمام طبقات حفظ شده است، اما هر طبقه نیز بر اساس کاربری خود طراحی و چیدمان منحصر‌به‌فردی دارد.

تصاویر زیر مربوط به بعد از تخریب ساختمان می‌باشد.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طبقه اول

این طبقه کاملاً متناسب کارهای اداری طراحی شده است. طبقه اول نسبت به سایر طبقات مراجعه کنندگان بیشتری دارد و ما باید این نکته را در طراحی آن در نظر میگرفتیم. فضاهای اداری را در این طبقه با پارتیشن‌های شیشه‌ای تفکیک کردیم که فضاهای روشن‌تر، بازتر و صمیمانه‌تری داشته باشیم. برای نشیمن مهمان یک دیوار سبز در نظر گرفتیم که با گل وگیاه مناسب پوشش دادیم، این کار باعث ایجاد تجربه حسی متفاوت برای مراجعین خواهد داشت.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طبقه دوم

طبقه‌ی دوم در حقیقت طبقه مدیریت است و مدیران بخش‌های مختلف این هولدینگ در این طبقه خواهند بود، در نتیجه طراحی این طبقه کمی رسمی‌تر از طبقات دیگر انجام شد.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طبقه سوم

طبقه‌ی سوم نیز مشابه طبقه‌ی دوم مخصوص فضای مدیریتی طراحی شده است. اما در این طبقه چون مراجعه‌کنندگان بیشتری نسبت به طبقه‌ی دو داریم، برای پویایی بیشتر، از پالت رنگی شادتری استفاده کردیم. به‌عنوان مثال، نارنجی، قهوه‌ای و خاکستری سه رنگی‌ست که در این طبقه استفاده شده است.
ما باید برای این طبقه فضای بیشتر و گسترده‌تری را برای پذیرایی و‌ ملاقات در نظر می‌گرفتیم، بنابراین، اتاق کنفرانس مجهزی را به این طبقه اختصاص دادیم و به سالن انتظارِاین طبقه نیز توجه‌ ویژه‌ای کرده و برای القای هیجان و انرژی بیشتر در این بخش از رنگ نارنجی استفاده کردیم.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طبقه چهارم

طبقه‌ی چهارم پروژه‌ی صبا‌میهن، طراحی خاص و ویژه‌ای دارد. ما در این طبقه ضمن حفظ یکپارچه بودن طراحی با استفاده از متریال چوب، علاوه‌بر رنگ‌های شاد، خطوط کرو و فضا‌های بازتری داریم که باعث شده در این طبقه پالت رنگی و خطوط طراحی متنوعی را شاهد باشیم.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

طبقه پنجم

فضای اداری‌ ما  در در طبقه‌ی پنجم ما مراجعه‌کننده کمتری نسبت به طبقه‌ی اول دارد. این طبقه باید به گونه‌ای طراحی می‌شد که کارمندان بیشترین تعامل و ارتباط را با یکدیگر داشته باشند، در نتیجه ما از الگوی فضاهای استارتاپی استفاده کردیم و تا جای ممکن فضاهای کاری باز ایجاد کردیم. همچنین، برای تعامل بیشتر کارمندان فضایی برای استراحت در نظر گرفتیم تا در زمان استراحت نیز تعامل و ارتباط داشته باشند. همچنین برای ایجاد فضایی پویا، رنگ‌های پر انرژی و شاد را در طراحی این طبقه لحاظ کردیم.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

سردر ورودی، پارکینگ و لابی

ما در طراحی سر درِ ورودی نیز با طراحی مدرن خود، هم‌خوانی و هماهنگی بین طرح داخلی و خارجی را نشان داده‌ایم. خطوط طراحی این سر در و پالت رنگی انتخابی، بازتابی از زیبایی و مدرن‌بودن پروژه را به بیرون و فضای خارجی منتقل می‌کند.

پارکینگ‌ها جز فضاهایی هستند که معمولاً در طراحی به زیبایی آن‌ها کمتر پرداخته می‌شود و غالباً نیز خشک و بی‌روح هستند. ما برای پارکینگ این پروژه با تغییرات جزئی، فضایی زنده و پویا را به کل طرح اضافی کردیم: پارکینگ مجموعه شامل دو بخش است، یک طبقه همکف و یک طبقه زیرزمین. از همان ابتدای در ورودی تا داخل پارکینگ با استفاده از دو رنگ متفاوت، خطوط راهنمایی تعریف کردیم و این رنگ‌ها را در طراحی داخلی هر طبقه پارکینگ گسترش دادیم.
در نهایت، لابی با تغییراتی که در آن اعمال شده، به محیطی جذاب‌ و کاربردی‌ تبدیل شده‌ است. پنجره‌ی کوچک قبلی با یک پنجره‌ی بزرگ و سرتاسری جایگزین شده است. این تغییر دید بهتری به نگهبان می‌دهد و بر تسلط و کیفیت کار او می‌افزاید. همچنین، متریال کف تغییر کرده و یک کانتر مدرن و متفاوت به این فضا اضافه شده است که این تغییرات باعث ارتقای زیبایی و عملکرد لابی می‌شود.

برای مشاهده تصاویر با ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

صبامیهن یک پروژه‌ی منحصربه‌فرد است که ما در آن هم توجه به استفاده از فناوری‌های مدرن و هم به زباییی و خلق فضاهای جذاب توجه داشته‌ایم. با تمرکز بر جزئیات طراحی و هماهنگی در کل ساختمان، صبامیهن به یک محیط اداری زیبا، کارآمد و دوستانه تبدیل شده است که می‌تواند نیازهای یک مجموعه اداری را برآورده کند و طراحی باز و هوشمندانه این پروژه، برای آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی از محیط کار فراهم می‌کند.