اینجیر دیزاین

آیا تا‌به‌حال به اهمیت طراحی داخلی دفتر کار و نقش آن در موفقیت شرکت خود فکر کرده‌اید؟ به نظر شما طراحی داخلی اصولی تا چه میزان در جذبِ اعتماد مشتری تاثیرگذار است؟ شما ساعت‌های زیادی را قرار است در این فضا باشید.

با درک درست از نوع خدماتی که در آن مطب قابل ارائه است و تعداد تقریبی مراجعه‌کنندگان به مطب در طول روز، امکان طراحی داخلی مطب با دید بهتر را به ما می‌دهد. برای مثال، طراحی داخلی مطب برای پزشک کودکان با استفاده از مواردی همچون قراردادن وسیله‌های بازی امن و سرگرم‌کننده برای کودکان، فضایی جهت آموزش مباحث ساده با پخش انیمیشن‌های جذاب از طریق مانیتورها و ایجاد فضایی مناسب برای معاشرت و برقراری تعاملات اجتماعی کودکان و خانواده‌های ‌آن‌ها در طول مدت انتظار، ما را به هدف خود می‌رساند. امروزه هویت معماری در طراحی داخلی مطب‌ها کم‌تر دیده می‌شود و محیط نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای احساسی، روانی و درمانی مراجعه‌کنندگان در طول حضور در مطب‌ها باشد. تاثیر اجرای معماری صحیح در هر فضا، به‌خصوص فضاهای درمانی انکار نشدنی است و ما باید توجه ویژه‌ای به عناصر تشکیل دهنده‌ی یک محیط درمانی مثل مطب‌ها داشته باشیم تا در راستای رسیدن به حفظ آرامش، ارتقاء سلامت روان و بهبود روند درمان بیماران موثر باشند.

مراحل طراحی داخلی دفتر کار

  1. بررسی نیازها و ضروریات
  2. درنظرگرفتن شرایط فعلی
  3. تعیین‌کردن امکانات و تجهیزات در دسترس
  4. برنامه‌ریزی دقیق و البته طراحی هوشمندانه!
  5. اصول طراحی داخلی دفتر کار

برای طراحی داخلی هر فضایی، اصول و قواعدی وجود دارد که طراحی داخلی دفتر کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به این اصول می‌پردازیم.

اصول طراحی داخلی دفتر کار

برای طراحی داخلی دفتر کار بهتر است اصول و ضوابط زیر لحاظ شود:

انتخاب رنگ اصولی دفتر کار

یکی از مهم‌ترین المان‌های مؤثر در طراحی داخلی دفتر کار، رنگ دفتر کار است که موجب تمرکز یا پرت‌شدن حواس شما می‌گردد. شما می‌توانید با استفاده از یک رنگ خاص بر نقطه‌ی خاصی تأکید کنید. برای تأکید بر جزئیات یا بخشی از فضا، سعی کنید از رنگ‌های شاد و نشاط‌آور استفاده کنید و تا جای ممکن، از رنگ‌هایی استفاده کنید که جلب‌توجه نمی‌کنند. متخصصان طراحی داخلی می‌دانند که رنگ‌های خاص منجر به شادی و حتی سلامت جسمی کارکنان می‌شود.

رنگ فضا باید طوری باشد که افراد از کارکردن در آن لذت ببرند. در این باره باید حتماً از روان‌شناسی رنگ‌ها کمک بگیرید. در مقاله‌های راهنمایی ساده برای طراحی یک دفتر کار و دکوراسیون داخلی دفتر کار، به این موضوع اشاره کردیم و خواص هر رنگ را در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دفتر کار عنوان کردیم. شما باید در نهایت به دنبال ایجاد تعادل رنگی و ایجاد فضای راحت برای کارکنان باشید.

رنگی که معمولاً در فضاهای کاری با پلان باز مورداستفاده قرار می‌گیرد، رنگ آبی است که البته طرف‌داران زیادی هم دارد. رنگ زرد، رنگی خوش‌بینانه است افزایش سطح خلاقیت کارکنان می‌شود. رنگ قرمز را می‌توانید برای افزایش عملکرد به کار ببرید، داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان در فضاهای وسیع از این رنگ استفاده نکنید؛ این رنگ را تنها در فضاهای بیرونی و اتاق‌های جلسات کوچک‌تر به کار ببرید. رنگ سبز آرامش‌بخش است و می‌تواند خستگی را کاهش دهد؛ پس برای اتاق‌های استراحت، گزینه‌ی مناسبی است. رنگ سفید هم می‌تواند فضاهای خاصی را بزرگ‌تر نشان دهد، اما این بدان معنا نیست که همه چیز باید سفید باشد.

در طراحی داخلی باید علاوه‌بر رنگ دیوارها، به رنگ مبلمان اداری، سقف، کف‌پوش، پرده و حتی لوازم دکوری نیز توجه کنید. باتوجه‌به زمینه‌ی کسب‌و‌کار دفتر کار، رنگ مخصوص به آن را انتخاب کنید.

ایجاد نقطه‌ی کانونی در دفتر کار

اگر در طراحی داخلی به این اصل توجه کنید، تمرکز را بر روی یک دیوار مشخص قرار می‌دهید و توجه به دیوارهای دیگر دفتر کار را به حداقل می‌رسانید؛ با این کار می‌توانید توجه مشتریان را به آن نقطه‌ی خاص جلب کنید.

در دکور نقطه‌ی کانونی خلاقیت به خرج بدهید؛ از یک کاغذدیواری خاص یا دکورهای خاص برای این دیوار استفاده کنید.

استفاده از نقشه‌های باز

در طراحی داخلی دفتر کار، سعی کنید تعداد دیوارها را به حداقل برسانید؛ با این کار، منظره‌ی قشنگ‌تری در دفتر کار خود ایجاد می‌کنید. به‌علاوه، ایجاد فضای مشترک با دید آزاد باعث می‌شود که افراد همدیگر را بهتر ببینند و کارگروهی بیش‌تر شود. از لحاظ اقتصادی نیز، این روش دارای امتیاز بالایی است.

استفاده از فضاهای چندمنظوره

عملکرد یک دفتر کار مدرن باید بر پایه‌ی همکاری و تطبیق‌پذیری باشد. اگر طراحی داخلی دفتر کار به‌صورت چندمنظوره انجام شود، هم کارایی دفتر بالا رفته و هم نیاز کارکنان بهتر تأمین می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های محیط‌های چند‌منظوره را می‌توان استفاده‌ی هم‌زمان دو نفر از یک فضا دانست. مثلاً فرض کنید که در اتاق استراحت محلی برای جلسات غیررسمی نیز تعبیه کنید؛ در این حالت می‌توانید از پارتیشن برای جداسازی این فضا استفاده کنید.

طراحی دیوارپوش‌ها

در طراحی داخلی دفتر کار امروزی، رنگ سفید را به‌تنهایی روی دیوارها نمی‌زنند، بلکه از رنگ‌هایی مانند خاکستری و طوسی که اغلب شامل الگوها و طرح‌های ظریفی هستند، بیشتر استفاده می‌شود.

ایجاد یک دیوار برجسته که همان نقطه‌ی کانونی یک فضا است، ایده‌ی بسیار خوبی برای طراحی داخلی دفتر کار است. دیوار برجسته، درواقع دیواری است که رنگی متفاوت با بقیه دیوارها دارد و با یک کنتراست ساده زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای به فضا می‌دهد. استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها در انتخاب رنگ دیوارهای برجسته بسیار مؤثر خواهد بود. بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی دفتر کار

استفاده از کاغذدیواری در طراحی داخلی مدرن بسیار مرسوم است. نصب کاغذدیواری بسیار آسان است و زیبایی زیادی به محیط می‌بخشد. انتخاب مناسب کاغذدیواری برای طراحی داخلی دفتر کار که هماهنگی کاملی با کف‌پوش و سقف داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه طرح‌های شیک و مدرن زیادی در کاغذدیواری‌ها وجود دارد که باتوجه‌به سبک شرکت و دفتر کار خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. طرح‌های جذاب کاغذ‌دیواری‌های مورداستفاده در طراحی داخلی دفتر کار شامل موارد زیر هستند.

  1. الگوهای هندسی جذاب و ساده
  2. چشم‌انداز مناظر
  3. چاپ‌های ظریف
  4. طرح‌های گل
  5. بافت مصنوعی
  6. رنگ‌های برجسته
  7. اشکال انتزاعی

به‌کارگیری دیوارهای زنده

دیوارهای زنده، یک روش جدید در طراحی داخلی دفتر کار است که می‌تواند باعث بهبود ظاهر دیوارها و حس سرزندگی در کارکنان شود. دیوارهای زنده شامل گل‌ها و گیاهان زینتی و انعکاس طبیعت در محیط داخلی دفتر کار هستند.  دیوارهای سبز نیز در همین دسته قرار می‌گیرند؛ برای دفتر کاری که دسترسی به پوشش گیاهی نداشته یا پنجره‌ای به سمت مناظر اطراف ندارد، دیوارهای سبز بهترین گزینه هستند.

سرراست بودن فضاهای کلیدی و مهم در طراحی داخلی دفتر کار

درگذشته، دفاتر کار راهروهای طویل و تاریک داشتند، اما در طراحی مدرن شاهد پلان‌های باز و آزاد هستیم که سبب مسیریابی درست می‌شوند. در این میان، گاهی از عناصر مخصوصی برای مسیریابی و کمک به مشتریان جهت رسیدن به نقطه‌ی موردنظر استفاده می‌شود.

خرید مبلمان و صندلی مناسب اداری؛ متناسب با طراحی داخلی دفتر کار

برای خرید سرویس مبلمان اداری باید به چند نکته توجه کنید؛ مهم‌ترین مسئله دررابطه‌با مبلمان اداری، راحتی آن است. جنس مبلمان و ارتفاع نشیمن‌گاه از کف، دو عامل مهم دیگر برای خرید مبلمان اداری هستند. اگر شیک‌ترین مبلمان اداری را نیز خریداری کنید، اما آن‌ها راحت نباشند، در طراحی داخلی دفتر کار ارزشی ندارند.

ما در باب مبلمان اداری متناسب با طراحی داخلی دفتر کار، در مقاله‌ی دکوراسیون داخلی دفتر کار صحبت کرده‌ایم و تمامی ویژگی‌های یک مبلمان اداری مناسب را بیان کرده‌ایم.

دفتر کار پروژه مسیحا

نورپردازی؛ قلب طراحی داخلی دفتر کار

در طراحی داخلی دفتر کار، همچون دیگر فضاها، نورپردازی یکی از پراهمیت‌ترین عواملی است که بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. ممکن است برای نورپردازی دفتر کار کمی سردرگم شوید و ندانید که چه نوع نورپردازی مناسب دفتر کار است. امروزه چراغ‌های LED، جایگزین مناسبی برای چراغ‌های پرمصرف فلورسنت هستند. درست است که چراغ‌های LED دارای قیمت بیش‌تری نسبت به چراغ‌های فلورسنت هستند، اما به همان میزان هم طول عمر بالاتری داشته و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت می‌شوند.

نور طبیعی از اهمیت بالایی در طراحی داخلی دفتر کار برخوردار است. تحقیقات نشان می‌دهد کارکنانی که در معرض نور طبیعی قرار گرفته‌اند، کاهش ۸۴ درصدی در سردرد، خستگی چشم و تاری دید داشتند. قرارگرفتن در معرض نور طبیعی سبب تنظیم هورمون‌ها، کنترل ریتم شبانه‌روزی و کمک به یک خواب راحت بعد از یک روز کاری سخت، می‌شود.

هنگام طراحی ساختمان‌ها عواملی چون ارتفاع سقف، جهت ساختمان، عرض جغرافیایی و موانع ساختمان مجاور را باید در نظر داشت تا تأثیر نور مستقیم خورشید بیش‌تر شود. پنجره‌های عریض و قدی در طراحی داخلی دفتر کار نقش بسزایی در تأمین نور طبیعی دارند.

بهترین شکل نورپردازی را می‌توان ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی دانست که هم زیبایی و هم کارایی دفتر کار را بالا می‌برد.

در چینش میزها و صندلی‌ها به این نکته دقت کنید که اگر صفحه‌ی لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها رو به پنجره باشد، نور خورشید مانع دیده‌شدن صفحه‌ی آن‌ها می‌شود؛ لذا سعی کنید در طراحی داخلی را طوری انجام دهید که میزها و صندلی‌ها پشت به پنجره چیده شوند یا شدت نور خورشید را کنترل کنید. مثلاً از پرده‌های ضخیم یا پرده‌های متحرک برای کنترل نور طبیعی وارد شده به دفتر کار استفاده کنید یا شیشه‌های پنجره‌ها را مات کنید.

ایجاد نظم در طراحی داخلی دفتر کار با پارتیشن‌بندی

پارتیشن اداری دارای مزایای بسیاری است که مورد استقبال بسیاری از دفاتر کار و شرکت‌ها قرار گرفته است، زیرا این یک روش بسیار عالی برای ساماندهی فضای اداری است. با استفاده از پارتیشن اداری در طراحی داخلی، کارکنان می‌توانند حریم خصوصی داشته باشند و همکاری بیش‌تری باهم را درعین‌حال رقم بزنند.

پارتیشن اداری روش مدرن است که برای ساختاردهی و ایجاد فاصله‌ی اداری اجرا می‌شود. انواع مختلف پارتیشن‌های اداری شامل پارتیشن‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های آلومینیومی، پارتیشن‌های اداری قابل‌حمل و کابین‌ها هستند.

پارتیشن اداری به‌راحتی قابل‌نصب است و دارای مزایایی چون حفظ حریم خصوصی، استاندارد کردن دفتر کار، حس کار در فضای خود و مقرون‌به‌صرفه بودن است.

عوامل مؤثر در طراحی داخلی دفتر کار

در دفتر کاری افراد با سمت‌ها و فعالیت‌های متفاوتی وجود دارند که همگی به دنبال یک هدف خاص هستند. این افراد باید بتوانند در کنار هم فعالیت‌های خود را انجام دهند و در جهت اهداف دفتر کار پیش بروند.

همان‌طور که گفتیم، ایجاد حریم خصوصی و نیمه‌خصوصی اهمیت زیادی دارد و این کار با تعبیه‌‌ی دیوارهای جداکننده یا همان پارتیشن‌ها امکان‌پذیر است. ویژگی مهم پارتیشن‌ها انعطاف‌پذیری و قابل‌تغییر بودن آن‌ها با‌توجه‌به کاربری محیط است. پارتیشن‌ها را هم به‌صورت پیش‌ساخته می‌توانید خریداری کنید و هم به‌صورت سفارشی ساز برای طراحی داخلی مدرن دفتر کار تهیه کنید.

درنظرگرفتن محیطی متفاوت از محیط کاری برای استراحت و طراحی محیطی برای صرف غذا در ساعات اداری نیز، یکی دیگر از اعمال مؤثر در طراحی داخلی موفق دفتر کار است. رنگ اتاق استراحت با رنگ دیگر قسمت‌ها باید متفاوت باشد و سبب آرامش کارمندان شود.

نقش آکوستیک در طراحی داخلی دفتر کار

شما نباید به‌هیچ‌عنوان نقش سکوت و نبود نوفه‌های محیطی را نادیده بگیرید. شلوغی و عوامل آکوستیکی پر سر‌وصدا سبب حواس‌پرتی کارمندان می‌شود. در دفاتر کار شلوغ، صداهای مزاحم روی ارباب‌رجوع نیز تأثیر ناخوشایندی می‌گذارند. شاید بپرسید راه‌حل چیست؟ ما دیوارهای آکوستیکی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با کاهش میزان ورود صدا به دفتر کار، سبب افزایش تمرکز و آرامش می‌شود.

نکات مهم در طراحی داخلی دفتر کار

استفاده از متریال فلز و رنگ‌های خنثی ایجاد محیطی رسمی‌تر می‌شود، البته در کنار این‌ها باید از یک رنگ گرم و باانرژی نیز استفاده کنید.

کیفیت و قابلیت شست‌وشو و طول عمر بالای مبلمان نیز اهمیت زیادی دارد؛ مبلمان چرم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای برآوردن تمام این خواسته‌ها باشد.

گیاهان در طراحی داخلی دفتر کار

گیاهان در طراحی داخلی دفتر کار نقش مثبت و پررنگی دارند. اغلب فضاهای اداری و دفاتر کار بی‌روح و خنثی هستند و گاهی هم کسل‌کننده! استفاده از گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی دفتر کار سبب ایجاد جلوه‌ای خاص در محیط اداری شده و تأثیری شگفت‌انگیز روی کارکنان می‌گذرد.

با استفاده از گل‌ها و گیاهان، تازه‌ای به محیط بخشیده می‌شود و زمانی که مشتری و ارباب‌رجوع مجبور است منتظر بماند، فضای دلنشین و طبیعی را تجربه خواهد کرد.

به‌علاوه، استفاده از گل‌ها و گیاهان سبب تصفیه‌‌ی هوا شده و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. پس ارزش وجود گیاهان در طراحی داخلی دفتر کار را دست‌کم نگیرید.

چگونه طراحی داخلی دفتر کار را به سبک مدرن انجام دهیم؟

ازآنجایی‌که سبک مدرن دارای طرف‌داران بسیاری است، شاید شما هم علاقه داشته باشید که این سبک را برای طراحی داخلی دفتر کار خود به کار ببرید. اگر می‌خواهید به‌صورت دقیق با ویژگی‌های سبک مدرن آشنا شوید، مقاله‌ی معرفی سبک مدرن را نیز مطالعه کنید، اما ما در اینجا به چند راهکار سریع برای طراحی داخلی مدرن دفتر کار اشاره کردیم تا شما را هرچه سریع‌تر به طراحی داخلی شیک و مدرن مدنظرتان برسانیم.

  1. رعایت تناسبات هندسی
  2. ایجاد نظم و ترتیب در طراحی داخلی
  3. چینش میزها و صندلی‌ها متناسب با هندسه‌ی فضا
  4. استفاده از نور طبیعی و ترکیب آن با نورپردازی مصنوعی
  5. نورپردازی مخفی
  6. استفاده از گیاهان آپارتمانی
  7. به‌کاربردن رنگ‌های خنثی و ملایم
  8. کف‌پوش‌هایی با طرح مدرن

طراحی داخلی دفتر کار توسط چه کسانی انجام می‌شود؟

اگر شما در زمینه‌ی طراحی داخلی تخصص و مهارت ندارید، بهتر است به شرکت‌های فعال در این زمینه مراجعه کنید. برای طراحی داخلی دفتر کار خود، با یک طراح داخلی مشورت کنید تا به‌صورت اصولی انجام گیرد.

اگر از یک طراح داخلی برای طراحی داخلی دفتر کار خود استفاده می‌کنید، حتماً نکات زیر را در طراحی وی بررسی کنید.

دقت داشته باشید که طراحی داخلی دفتر کار، سبک‌کاری شما را منعکس می‌کند و چیزی فراتر است میز و صندلی و کمد است. طراحی داخلی اصولی سبب ایجاد آرامش و یا سلب آن از کارکنان مجموعه می‌شود؛ پس از همان ابتدا همه چیز را سازماندهی‌شده و مرتب پیش ببرید.

توجه به گردش کار طراح داخلی

ایده‌ها و نظرات طراح داخلی را به‌دقت بررسی کنید. اگر متوجه حرف‌های ضدونقیض از او شدید، حتماً دلیل آن را بپرسید و پیگیر موضوع باشید.

استفاده از هر فضا به‌عنوان یک کاربری جداگانه

دقت کنید که هر فضایی که ایجاد می‌شود، دارای یک کاربری خاص باشد. ایجاد یک فضا برای مطالعه‌ی کارکنان، در ساعات استراحت ایده‌ای خوب است.

دفتر کار خود را الهام‌بخش کنید

دقت داشته باشید که از عوامل طبیعی در دفتر کار خود استفاده کرده باشید. استفاده از نور طبیعی خورشید و گل‌ها و گیاهان آپارتمانی سبب افزایش الهام‌بخشی دفتر کار شما می‌شود.

عرصه‌بندی در طراحی داخلی دفتر کار

توجه به عرصه‌بندی‌های عمومی و خصوصی اهمیت زیادی دارد. در طراحی داخلی اتاق کار، باید دقت کنید که طراح داخلی هم فضاهای کاری فردی و هم فضاهای کاری گروهی را به‌درستی طراحی می‌کند.

طراحی داخلی اصولی فضاهای فردی و گروهی به این معنا است که این فضاها در عین زیبایی، خیلی شلوغ نشوند. ضمنا روحیه‌ی افراد را برای قرارگرفتن در محیط‌های شلوغ یا ساکت مدنظر قرار بدهید.

جدیدترین ترندهای طراحی داخلی دفتر کار

اگر می‌خواهید از جدیدترین ترندها در طراحی داخلی دفتر کار مطلع شوید، به نکات زیر توجه کنید.

کارکردن در هماهنگی با طبیعت

در ترندهای جدید طراحی دفتر کار، تمرکز روی ایجاد محیطی آرام کاملاً ارگانیک است. با این روش، آرامشی وصف‌ناپذیر به کارکنان هدیه داده می‌شود و کیفیت کار آن‌ها بالا می‌رود.

دوام و طول عمر مبلمان و لوازم دکوری در طراحی داخلی دفتر کار نیز یک رویکرد پایدار و طبیعت‌مدار است که حتماً باید لحاظ شود. استفاده از متریال‌های باکیفیت و طبیعی، منجر به یکپارچگی طراحی داخلی با طبیعت می‌شود.

ایجاد چشم‌انداز بزرگ‌تر

طراحان داخلی امروزی همواره به دنبال یافتن راهکارهایی هستند که از طریق آن معماری و طراحی داخلی را پویا و زنده کنند؛ ارتباط داخل و خارج، استفاده از نور طبیعی بیش‌تر و تهویه‌ی ایدئال، از اهداف طراحان داخلی مدرن است. طراحان داخلی سعی دارند پایداری سازه و ملزومات را در طراحی داخلی بررسی کنند و هرچه بیش‌تر به سمت آن پیش بروند.

طراحی پایدار و قابل‌بازگشت

ایجاد پلی میان طراحی داخلی و طبیعت، از دغدغه‌های طراحان داخلی امروزی است. ترندی که بیشتر از همه رو به گسترش است، ایجاد فضاهای چندمنظوره است.

به طور خلاصه می‌توان گفت که ترند عصر حاضر، طراحی داخلی متناسب با نیازهای زمانه، طبیعت و کره‌‌ی زمین است و درحقیقت، طراحی که منجر به استفاده‌ی مجدد از منابع انرژی شود.

رنگ، بافت و متریال

در طراحی داخلی دفتر کار، سعی بر آن است که از مصالحی استفاده شود که منعطف بوده و قابل‌بازیافت باشند. از سری این متریال‌ها می‌توان به خشت، چوب طبیعی درختان، سفال و سایر مصالح قابل‌بازیافت اشاره کرد.

این موارد و بیش‌تر را در مقاله‌ی جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار به‌طور مفصل توضیح دادیم.

ایده‌ای جذاب برای طراحی داخلی دفتر کار

یکی از ایده‌های جذابی که اخیراً نیز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد، ایجاد غرفه‌ها و اتاقک‌هایی در طراحی داخلی دفتر کار است. این اتاقک‌ها باعث حفظ حریم خصوصی افراد و ایجاد فضایی آرام برای کارکردن می‌شوند.

غرفه‌های خصوصی نه به‌اندازه دفاتر خصوصی، بزرگ و جادار هستند و نه می‌توانند حریم خصوصی را مانند آن‌ها ایجاد کنند، اما این مکان‌ها می‌توانند با استفاده از کاناپه‌های دنج و میزهای قهوه‌خوری، به‌خوبی  یادآور محیط خانه باشند.

استفاده از میزهای متحرک و صندلی‌های پیوسته به‌عنوان جایگزینی برای غرفه‌ها شناخته می‌شوند.

غرفه‌ها را می‌توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد.

فضای میز و نشیمن

فضاهای کوچکی هستند که توسط پارتیشن از بقیه‌ی فضاها جدا شدند. بااین‌وجود، فضای کافی برای قراردادن میز و صندلی کافی برای یک کارمند یا یک گروه کوچک را داشته باشند تا بتوان از آن‌ها استفاده‌های گوناگونی کرد.

ایستگاه‌های شارژ

گاهی به غرفه‌ها، غلاف نیز می‌گویند. این غلاف‌ها باید مجهز به وای‌فای بوده و پریزهایی برای شارژ لپ‌تاپ داشته باشند. وجود این غرفه‌ها در طراحی داخلی دفتر کار سبب افزایش کارایی کارمندان و موفقیت شرکت می‌شود.

بررسی عوامل طراحی اتاق کار – دفتر کار

اتاق کار یک جزء بسیار مهم در فضاهای کاری و اداری است. در طراحی داخلی این اتاق، باید به عوامل مختلفی توجه کرد تا محیطی کارآمد و دلپذیر برای کارکنان ایجاد شود.

1 . طراحی فضای کار: ابعاد اتاق کار، چیدمان میزها و صندلی‌ها، بخش‌های ذخیره‌سازی و نورپردازی باید با دقت مدنظر قرار گیرد. این عوامل می‌توانند به بهبود تمرکز و راحتی کارکنان کمک کنند. 


2 . انتخاب بافت‌ها، رنگ‌ها و متریال: انتخاب رنگ‌ها و متریالی که با مزاج و هدف کاربران اتاق کار هماهنگی داشته باشند مهم است.


3 . فناوری و تجهیزات: استفاده از تجهیزات مدرن و فناوری‌های  مدرن به کارکنان اجازه می‌دهد که به بهترین شکل کار کنند..

4 . فضایی برای استراحت: ایجاد فضایی برای استراحت و انجام ورزش‌های کوتاه در اتاق کار می‌تواند به بهبود تمرکز و سلامت کارکنان کمک کند.

5 . پرورش گیاهان: اضافه کردن گیاهان زیبا به محیط کار نه تنها زیبایی را افزایش می‌دهد بلکه کیفیت هوا را نیز بهبود می‌بخشد.

به طور کلی، طراحی داخلی اتاق کار باید به بهبود راحتی و کارآمدی کارکنان اختصاص داده شود. با توجه به این موارد، می‌توان به دفتر کاری مناسب و موثر دست یافت.

نتیجه‌گیری

طراحی داخلی دفتر کار وابسته به عوامل مختلف مادی، معنوی و روحی است که می‌تواند تأثیر زیادی روی روحیه‌ی کارکنان بگذارد و موفقیت شرکت شما را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید با یک طراحی داخلی اصولی، دفتر کار خود را به سمت تأمین نیازهای روحی و روانی کارکنان خود پیش ببرید و هدف والای خود را دنبال کنید. باتوجه‌به سبک کاری خود و هدف موردنظر، طراحی داخلی دفتر کار را با خلاقیت تمام انجام دهید و به دنبال زیبایی و پایداری به‌صورت هم‌زمان باشید. شما می‌توانید با انتخاب هوشمندانه و دنبال‌کردن روش‌های مدرن طراحی داخلی دفتر کار، بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین سعی کنید از جدیدترین روش‌ها بهره ببرید تا در حفظ محیط‌زیست نیز نقش داشته باشید؛ روش‌هایی مانند کارکرد پایدار، استفاده از مصالح قابل‌بازیافت و هماهنگی با طبیعت، از جمله‌ی این روش‌ها هستند.

به نظر شما، کدام‌یک از اصول و عوامل ذکرشده در طراحی داخلی دفتر کار مدرن کاربرد دارند؟ اگر طراحی داخلی دفتر کار خود را به‌تازگی آغاز کرده باشید، کدام اصل را در صدر انتخاب‌هایتان قرار می‌دهید؟

پروژه های طراحی نشیمن
دسته بندی پروژه ها
ویلا
مسکونی
ورزشی
اداری
تجاری
طراحی نما
ما را دنبال کنید :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x