اینجیر دیزاین

محل کار به‌عنوان خانه‌ی دوم هر شخص شناخته می‌شود؛ ازاین‌رو طراحی دکوراسیون اداری دارای جایگاه ویژه‌ای است و سبب بالا‌بردن روحیه و نشاط افراد می‌شود. همان‌طور که شما به طراحی دکوراسیون مسکونی اهمیت می‌دهید، باید به طراحی دکوراسیون اداری نیز توجه خاصی داشته باشید تا در حین کار احساس راحتی و آرامش داشته باشید. طراحی دکوراسیون اداری باید از استانداردهای طراحی دکوراسیون یک محیط کار پیروی کرده و اصول زیبایی‌شناسی را نیز رعایت کند. طراحی دکوراسیون اداری با‌توجه‌به موضوع کار، ابعاد، اندازه و خدماتی که ارائه می‌شود، انجام می‌گردد. اگر در مرحله ‌ی راه‌اندازی یک شرکت هستید و نمی‌دانید برای طراحی دکوراسیون اداری باید از چه کسانی کمک بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اصول طراحی دکوراسیون اداری و جدیدترین ترندهای آن آشنا کنیم.

طراحی دکوراسیون اداری چیست؟

شاید از نظر بسیاری از افراد، طراحی دکوراسیون کار ساده‌ای باشد، اما باید بگوییم که این‌گونه نیست و این کار کاملاً تخصصی است. طراحی دکوراسیون اداری در میزان موفقیت شرکت و جذب مشتری نقش بسیار پررنگی دارد.

برای طراحی دکوراسیون اداری، حتماً کار را به یک طراح داخلی یا دکوراتور ماهر بسپارید. دقت داشته باشید که طراحی دکوراسیون اداری باید به‌گونه‌ای باشد که با نوع کار شما مطابقت داشته باشد.

- مراحل طراحی دکوراسیون اداری

در قدم نخست باید به بررسی امکانات، فضای موجود و خواسته‌های شرکت بپردازید. از طراح داخلی دکوراتور خود بخواهید پیشنهادها و راه‌حل‌های ممکن و کارآمد را مطابق با معیارهای زیبایی‌شناسی به شما ارائه دهد.

در مرحله‌ی بعد، طراحی دکوراسیون اداری شما ترسیم شده و با نقشه‌های دوبعدی، جانمایی بهینه‌ی فضاها و سیرکولاسیون، فضاها را بهتر درک می‌کنید.

در گام آخر، نقشه‌های ترسیم شده باید به اجرا در بیایند. در صورت لزوم و خواست شما، طراح باید نقشه‌های سه‌بعدی را در مرحله‌ی اجرا به شما ارائه دهد.

چگونه طراحی دکوراسیون اداری مدرنی داشته باشیم؟

محل کار ما خانه‌ی دوم ما تلقی می‌شود و همان‌طور که محل زندگی ما باید بر اساس مد باشد، محل کار نیز باید مطابق مد روز پیش برود. طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن، هدفی است که بسیاری از شرکت‌ها و دفاتر کار آن را دنبال می‌کنند.

ازآنجاکه مد و دکوراسیون دو بخش مهم در زندگی ما هستند و اجزایی لاینفک از آن، ما نمی‌توانیم این بخش‌ها را از زندگی خود جدا کنیم و درهرصورت، تأثیر آنها را در کیفیت زندگی و کار خود خواهیم دید. امروزه در تمام دنیا و حتی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته نیز دکوراسیون اداری مدرن را شاهد هستیم. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دکوراسیون مدرن بیش‌ترین پیشرفت را دارد؛ پس برای جذب مشتری بیش‌تر باید به طراحی دکوراسیون اداری زیبا و مدرن روی بیاوریم تا موفقیت شرکت خود را نیز تضمین کنیم.

محبوب‌ترین سبک دکوراسیون اداری، مدرن است که در بیش‌تر محیط‌های اداری اجرا می‌شود. از ویژگی‌های سبک مدرن در طراحی دکوراسیون اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم در طراحی دکوراسیون اداری

به‌کارگیری اشکال هندسی ساده و راست‌گوشه

خلوت‌کردن فضا و عدم شلوغی در طراحی داخلی

استفاده از متریال‌های طبیعی مانند چوب، فلز و چرم در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی اداری

هماهنگی فضای داخلی با طبیعت و کارکرد پایدار

به‌کاربردن گل‌ها و گیاهان زینتی در طراحی دکوراسیون اداری

این موارد و بسیاری از موارد دیگر در مقاله‌‌ی (معرفی سبک مدرن به‌صورت مفصل توضیح داده شده است.

پروژه اداری صبا میهن
طراحی دکوراسیون اداری

اصول طراحی دکوراسیون اداری

اصول و قواعد زیادی در طراحی دکوراسیون اداری شیک و جالب‌توجه اثرگذار هستند که ما سعی کردیم در این متن به آن‌ها بپردازیم.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون اداری

نور طبیعی، مهم‌ترین نقش را در طراحی دکوراسیون اداری دارد. شما باید طراحی دکوراسیون اداری را طوری انجام دهید که حداکثر استفاده را از نور خورشید در طول روز داشته باشید. بهره‌مندی کافی از نور طبیعی سبب کاهش سردرد، خستگی و تاری چشم در کارکنان می‌شود راندمان کاری آن‌ها را بالا می‌برد.

برای تأمین نور طبیعی در دکوراسیون اداری باید از پنجره‌های عریض و قدی مناسب استفاده کنید. چینش صندلی‌ها و میزها را طوری انجام دهید که افراد رو به خورشید قرار بگیرند؛ این کار سبب می‌شود صفحه‌‌ی مانیتور روبروی آن‌ها بهتر دیده شود و نور خورشید داخل صفحه لپ‌تاپ یا کامپیوتر آن‌ها نیفتد. اگر شدت نور زیاد بود، می‌توانید از سایبان در نمای خارجی استفاده کنید یا با استفاده از پرده‌های ضخیم و متحرک، شدت نور ورودی به فضای داخلی را کنترل کنید. به‌علاوه، هنگام طراحی دکوراسیون اداری می‌توانید برای کاهش شدت نور، شیشه‌های پنجره‌ها را مات کنید.

اگر شرایط لازم برای تأمین نور طبیعی خورشید به مقدار کافی در فضای اداری وجود نداشت، حتماً از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید و به نحوی احسن، نورپردازی مخفی را انجام دهید تا هم فضا روشن شود و هم چراغ‌ها و لامپ‌ها سبب خیرگی چشم کارکنان نشود.

امروزه استفاده از لامپ‌های LED به‌جای لامپ‌های فلورسنت، شرایط بهتری را مهیا کرده است؛ از این نظر که این لامپ‌ها دوام و طول عمر بیش‌تری نسبت به لامپ‌های فلورسنت دارند و البته، قدرت نوری بالاتر! مازاد بر آن، لامپ‌های LED کم‌مصرف هستند و این ویژگی قیمت بالاتر آن‌ها را نسبت به لامپ‌های فلورسنت، پوشش می‌دهد.

متریال در طراحی دکوراسیون اداری

انتخاب متریال مناسب، مهم‌ترین اصل در طراحی دکوراسیون اداری است که باید توجه زیادی به آن داشت. این اصل به سلیقه‌ی کارفرما و طراح و همین‌طور، نوع کار و خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد، بستگی دارد.

شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون اداری از متریال چوب و فلزات استفاده کنید و طراحی مدرنی داشته باشید. مثلاً استفاده از میزهای چوبی و تجهیزات چوبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ دکوراسیون چوبی، یکی از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین دکوراسیون‌ها در طراحی دکوراسیون اداری محسوب می‌شود. چوب سبب القای حس سرزندگی به افراد شده و طبیعت را به فضای داخلی وارد می‌کند. همچنین، استفاده از میزها و صندلی‌های فلزی نیز می‌تواند جذابیت خاصی را به طراحی دکوراسیون اداری شما ببخشد.

نقش رنگ در دکوراسیون اداری

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در طراحی دکوراسیون اداری، رنگی است که برای دیوارپوش‌ها، کف‌پوش‌ها، مبلمان و لوازم کاربردی و دکوری استفاده می‌شود. باتوجه‌به اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون اداری، هرچه از رنگ‌های شادتر و مناسب‌تری استفاده شود، بدون شک تأثیر بهتری روی روحیه‌ی کارکنان خواهد داشت. در هنگام استفاده از رنگ، حتماً به محدودیت‌های آن شرکت یا سازمان در استفاده از رنگ دقت کنید.

روان‌شناسی رنگ‌ها در انتخاب رنگ به ما کمک می‌کنند؛ مثلاً رنگ زرد ایجاد خلاقیت می‌کند، رنگ قرمز عملکرد کارکنان را بالا می‌برد، رنگ سبز آرامش‌بخش است و رنگ خاکستری، فضایی رسمی ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد روان‌شناسی رنگ‌ها بیش‌تر بدانید، حتماً مقاله‌ی (دکوراسیون داخلی دفتر کار) را مطالعه کنید و برای اینکه بدانید هر رنگی نشان‌دهنده‌ی چه تیپ شخصیتی‌ای است، مقاله‌ی (شناسایی شخصیت شما بر اساس رنگ دکوراسیون منزل) را از دست ندهید.

رنگ‌بندی درست در طراحی دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری باید از رنگ‌هایی استفاده شود که مردم از آن استقبال می‌کنند. هرگز از رنگ‌هایی استفاده نکنید که موجب نارضایتی عمومی شود. طراحی دکوراسیون اداری باید دارای رنگ‌بندی درستی باشد و هماهنگی و ارتباط کاملی میان دکوراسیون اداری با فعالیت اداری در آن اداره وجود داشته باشد. رنگ‌ها باید بتوانند حس رسمی و اداری بودن را به ارباب‌رجوع و کارکنان القا کنند. ضمناً در‌نظر‌گرفتن شرایط روحی کارکنان و بالابردن حس اعتمادبه‌نفس آن‌ها با استفاده از رنگ‌های درست ضروری است.

خرید مبلمان مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری

خرید مبلمان اداری مناسب مستلزم توجه به چند نکته‌ی ضروری است. راحتی مبلمان هم برای کارکنان و هم برای مشتری اهمیت زیادی دارد؛ پس در انتخاب مبلمان اداری ابتدا به‌راحتی آن توجه کنید، زیرا اگر مبلمان اداری بسیار هم شیک باشد ولی راحت نباشد، باز هم مناسب نخواهد بود. در بررسی راحتی مبلمان، به جنس و ارتفاع نشیمن‌گاه آن از کف توجه کنید.

اگر برای دکوراسیون اداری خود، مبلمان چرم را انتخاب کرده‌اید باید به شما تبریک بگوییم؛ چراکه بهترین انتخاب را کرده‌اید. چون گردوغبار نمی‌گیرد و تمیزکردن آن آسان است. به‌علاوه، چرم دارای ظاهری اداری و رسمی است.

استفاده از میز و صندلی متناسب با ارگونومی بدن

برای بهبود خدمات شرکت و بازدهی کارکنان و البته جذب مشتری بیش‌تر، نهایت توجه را به مبلمان دکوراسیون اداری داشته باشید. مبلمان اداری و رسمی باید متناسب با استانداردهای ارگونومی بدن باشد تا افراد کم‌تر احساس خستگی کنند و بتوانند با احساس راحتی کامل روی آن‌ها بنشینند و کارهای خود را انجام دهند. پیشنهاد ما این است که بخش اعظمی از بودجه‌ی خود را به خرید میز و صندلی اداری با‌کیفیت اختصاص دهید تا کارمندان کم‌تر احساس خستگی کنند و در طول فعالیت دچار بدن‌درد نشوند.

نظم‌دهی به طراحی دکوراسیون اداری با پارتیشن‌بندی

یکی از المان‌های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون اداری، پارتیشن‌های اداری هستند که هم حریم خصوصی افراد را حفظ می‌کنند و هم بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیوار دائمی هستند. از انواع پارتیشن اداری می‌توان به پارتیشن شیشه‌ای، آلومینیومی، پرتابل و کابین‌ها اشاره کرد.

ایده‌های کاربردی برای طراحی دکوراسیون اداری

حال که با اصول طراحی دکوراسیون اداری آشنا شدید، با نکات پراهمیت در طراحی دکوراسیون اداری آشنا شوید تا به بهترین شکل ممکن آن را در دفتر کار یا شرکت خود به کار ببندید.

استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون اداری

حضور گل‌ها و گیاهان در دکوراسیون اداری سبب افزایش میزان اکسیژن و انرژی کارمندان می‌شود. گلدان‌های تزیینی زیبایی برای طراحی دکوراسیون اداری مدرن در بازار وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با ست رنگی سایر المان‌های دکوراسیون اداری، آن‌ها را خریداری کنید.

طراحی بیوفیزیکی، درواقع، همان استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون فضاهای مختلف و از جمله دکوراسیون اداری است. استفاده از عناصر طبیعت در دکوراسیون اداری محیط را جذاب‌تر می‌کند و درنتیجه، کارایی کارکنان را بالاتر می‌برد.

علاوه‌بر گل‌ها و گیاهان زنده، می‌توانید از پنل‌های چوبی که روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند نیز استفاده کنید. استفاده از سنگ، به‌کاربردن آب در قالب آب‌نما، حوض، آکواریوم و غیره در طراحی دکوراسیون اداری، آرامش و زیبایی وصف‌ناپذیر به محیط می‌بخشد.

مبلمان مدرن یک‌پارچه

استفاده از مبلمان مناسب، به راحت‌تر شدن کارها می‌انجامند. در چیدمان مبلمان دقت کنید که تأسیسات برقی پشت آن‌ها مخفی نشوند. دسترسی بدون زحمت به پریز برق و یا اینترنت از بین صندلی‌ها، تأثیر زیادی در بهبود عملکرد کارکنان دارد، اما همیشه نیز نمی‌توان این دسترسی را به‌آسانی ایجاد کرد یا اینکه اگر سیم‌ها در معرض دید باشند، ظاهر خوبی ندارد. اگر سیم‌ها روکار باشند یا در نزدیک‌ترین محل دسترسی قرار داشته باشند، نه‌تنها جلوه‌ی خوبی ندارد، بلکه باعث ایجاد خطر و شلوغی در دکوراسیون اداری نیز می‌شود؛ پس چاره چیست؟

یکی از ایده‌های فوق‌العاده در طراحی دکوراسیون اداری، استفاده از مبلمان اداری یکپارچه است. این نوع مبلمان را به طور مکرر در طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن می‌بینید. مبلمان یکپارچه سیم‌ها را در خود مخفی می‌کند و بدین ترتیب، بسیار کاربردی است. بهتر است در دکوراسیون اداری از میزهایی استفاده کنید که پریز در آنها به‌صورت پنهان جانمایی شده و سیم‌ها به شکلی کاملاً ایمن درون میز تعبیه شده‌اند. با استفاده از مبلمان یکپارچه‌ی اداری، کارمندان دغدغه‌ی گشتن به دنبال پریز را ندارند.

استفاده از المان‌های هنری

ناگفته نماند که یک دکوراسیون اداری بدون الهام‌گرفتن از هنر، کامل نیست. اگر دکوراسیون اداری شما رنگ و علاقه ندارد، پس حتماً جایی از هنر کم گذاشته‌اید. سعی کنید از هنرهای پر جنب‌و‌جوش برای این فضا استفاده کنید تا باعث زنده شدن آن شوند. فرقی نمی‌کند که هنر از طریق چاپ‌های جسورانه، نقاشی‌های آرام‌بخش بصری یا برخی از چاپ‌های انرژی‌بخش به نمایش گذاشته شود، هرگونه از هنر استفاده کنید، به زیبایی دکوراسیون اداری خود کمک کرده‌اید. هنر سبب می‌شود که کارمندان برای لحظه‌ای که به تأمل نیاز دارند، خیلی حواسشان پرت نشود و به آن اثر هنری به‌عنوان یک نقطه‌ی کانونی خیره شوند.

اگر می‌خواهید حس تعامل و همکاری را میان کارمندان افزایش دهید، حتماً از هنر در دکوراسیون اداری استفاده کنید؛ با این کار کارمندان در هنگام خستگی نیز از کار لذت می‌برند و در کنار همکار می‌کنند. پس یک کار هنری خیره‌کننده، بهترین بازتاب را در طراحی دکوراسیون اداری دارد.

فضاهای جلسات

امروزه فضاهای جلسات باید سرگرم‌کننده‌تر باشند و همکاری میان کارمندان را بیش‌تر کنند. از دیوارهای تخته سفید و تخته‌سیاه گرفته تا فضاهایی با میز و صندلی، همه را می‌توان طور دیگری استفاده کرد.

به کار بردن میز کنفرانس ایستا که در انتهای آن یک صفحه‌ی نمایش وجود دارد و مسافت خوبی تا دید افراد دارد، ایده‌ای بسیار جالب است.

سعی کنید از صندلی‌های راحت با یک کوسن راحت برای صندلی‌های اتاق جلسات یا کنفرانس استفاده کنید. هرچه افراد راحت‌تر باشند، تمایل بیش‌تری به گوش‌دادن به ادامه‌ی سخنرانی دارند و هم‌زمان یادداشت‌برداری نیز می‌کنند.

اجازه دهید دما و نور به‌راحتی کنترل شود تا محیطی مناسب برای جلسه و سخنرانی تنظیم گردد. این ایده‌های طراحی دکوراسیون اداری می‌تواند حس خوبی ایجاد کند و اگرچه شاید جزئی باشند، اما تفاوت‌های بزرگی ایجاد می‌کنند.

اجازه به شخصی‌سازی میز و دفترهای کارمندان

افراد دوست دارند فضای کاری خود را شخصی‌سازی کنند. این کار به آنها اجازه می‌دهد تا به‌روز‌رسانی‌های جدید طراحی دکوراسیون اداری را در دفتر شخصی خود اعمال کنند. فرصت‌هایی ازاین‌دست به کارمندان شرکت خود بدهید تا با آزادی عمل، سرمایه‌گذاری بیش‌تری روی شرکت شما داشته باشند و درنتیجه، افزایش بهره‌وری آن‌ها را شاهد باشید.

به همه‌ی کارمندان خود حق انتخاب بدهید و اجازه بدهید روند طراحی دکوراسیون اداری را ببینند و بهترین گزینه را انتخاب کنند. دادن حق انتخاب به افراد سبب جلب نظر آن‌ها می‌شود. فقط دقت داشته باشید که گزینه‌ها را به تعدادی محدود کنید که از کار به آن‌ها نیز خوشحال شوید؛ چراکه آزادی عمل خیلی زیاد نیز سبب سردرگمی می‌شود.

اگر دوست دارید با ایده‌های جذاب 2023 برای طراحی دکوراسیون اداری آشنا شوید، به مقاله‌ی (جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار) سر بزنید.

دفتر کار
طراحی دکوراسیون دفتر کار

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

باتوجه‌به اهمیت طراحی اصولی و درست دکوراسیون اداری، موارد زیر را برای تبدیل به یک دکوراسیون شیک و درست به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در زمان طراحی دکوراسیون اداری، علایق، نیازها و چالش‌های خود را با زبان خودتان لیست کنید.

طرح مسئله کنید و از طراح و مجری بخواهید تا راهکارهای متفاوتی برای حل مسئله به شما ارائه دهند.

در جلسات اولیه‌ی نشست با طراح و مجری، از علایق، نیازها، خواسته‌ها و حتی خط فکری خودتان صحبت کنید؛ چراکه این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا علایق و نیازهای شما را بهتر بشناسند و در نهایت به فضایی مطلوب و جذاب از نظر شما برسند.

حتماً نظرات طراح داخلی خود را بپرسید تا مطمئن شوید که انتخاب‌ها متناسب با روحیات و نگرش شما صورت می‌گیرد.

با کنترل موارد فوق، قطعاً به فضایی خواهید رسید که برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

به‌علاوه، این موارد را نیز کنترل و رعایت کنید تا دچار مشکل در طراحی دکوراسیون اداری نشوید.

تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت در طراحی دکوراسیون اداری

استفاده از مبلمان مناسب، راحت‌تر شدن کارها را به همراه دارد. در چیدمان مبلمان دقت داشته باشید که تأسیسات برقی پشت آن‌ها مخفی و بدون کاربرد نشوند. دسترسی بدون زحمت به پریز برق و یا اینترنت از بین صندلی‌ها، تأثیر زیادی در بهبود عملکرد کارکنان دارد. اما همیشه هم نمی‌توان این دسترسی را به‌آسانی ایجاد کرد یا اینکه اگر سیم‌ها در معرض دید باشند، شکل خوبی ندارد. اگر سیم‌ها روکار باشند یا در نزدیک‌ترین محل دسترسی قرار داشته باشند، نه‌تنها زشت هستند، بلکه باعث ایجاد خطر و شلوغی در محیط کار نیز می‌شوند. شاید بپرسید، چاره‌ چیست؟

پیشنهاد ما، استفاده از مبلمان اداری یکپارچه است. این یکپارچگی مکرراً در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار مدرن به چشم می‌خورد. مبلمان یکپارچه، سیم‌ها را در خود مخفی می‌کند و بدین ترتیب، بسیار کارآمد است. بهتر است در دکوراسیون داخلی دفتر کار مدرن، از میزهایی استفاده شود که پریز در آن به‌صورت مخفی، جانمایی شده و سیم‌ها به‌صورت کاملاً ایمن، درون میز تعبیه شده‌اند. با استفاده از مبلمان یکپارچه اداری، دغدغه کارمندان خود برای گشتن به دنبال پریز را از بین ببرید.

استفاده‌ی بهینه از فضا و جانمایی تعداد بیشتری از پرسنل در طراحی دکوراسیون اداری

در پلان باز، استفاده از فضا بیش‌تر است. در این نوع پلان‌ها تمام دیوارها حذف می‌شوند و حداکثر استفاده از تمام مساحت اداره یا شرکت را خواهید داشت.

در پلان بسته، افراد فضای کمتری دارند، اما از حریم خصوصی بالاتری برخوردار هستند. نداشتن حریم خصوصی، یکی از نقدهایی است که به پلان باز می‌شود. در پلان بسته باتوجه‌به کارایی و نیاز شرکت، دیوارها به‌صورت شفاف یا غیرشفاف طراحی و اجرا می‌شوند.

طراحی دکوراسیون اداری برای فضاهای بزرگ و کوچک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی دکوراسیون اداری وجود دارد، ابعاد و اندازه‌ی فضا است. در طراحی دکوراسیون اداری به‌صورت حرفه‌ای تنها زیبایی و جذابیت آن ملاک نیست، فاکتورهایی مانند استفاده از حداکثر فضای موجود، نظم و ترتیب، افزایش راندمان کاری و مانند آن موردتوجه قرار می‌گیرند. در شرکت‌ها و اداراتی که دارای فضای زیادی هستند، می‌توان بدون محدودیت و نگرانی فضاهای مختلفی را به آن اضافه کرد، اما در مورد ادار‌ه‌های کوچک این قضیه صدق نمی‌کند.

طراحی دکوراسیون اداری برای اداره‌های کوچک باید بر اساس فضای محدود انجام بگیرد و نباید کم‌بودن فضا، موجب کاهش بهره‌وری کارکنان شود. در طراحی دکوراسیون اداری این مکان‌های کوچک باید مبلمان و سایر ملزومات کم‌جا استفاده شود؛ مثلاً مبلمان کم‌جا یا میزهای تاشو می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. همین‌طور رنگ دیوارها ملایم‌تر و روشن‌تر باشد، فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود.

شیوه طراحی دکوراسیون اداری ادارات دولتی و خصوصی

به‌طورکلی طراحی دکوراسیون اداری دارای اصول و قواعد مشخصی است که طراحان باید از آن‌ها پیروی کنند، اما در این میان، میان طراحی دکوراسیون اداری ادارات دولتی و خصوصی اندکی تفاوت وجود دارد؛ مثلاً در طراحی اتاق مدیریت یک اداره‌ی دولتی، طراحی بیشتر باتوجه‌به طیف مشتریان و تعداد آن‌ها طراحی انجام می‌شود، اما در طراحی اتاق مدیریت یک اداره‌ی شخصی، نظر و سلیقه‌ی شخص مدیر موردتوجه قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

طراحی دکوراسیون اداری نیز مانند طراحی دکوراسیون دیگر فضاها، دارای اصول و قواعد مشخصی است که رعایت آن‌ها سبب ایجاد فضایی جذاب و مدرن می‌شود که کارمندان از حضور در آن لذت برده و روحیه‌ی بهتری پیدا می‌کنند. نکات زیادی در طراحی دکوراسیون اداری وجود دارد که به زیباتر شدن فضای داخلی کمک می‌کنند؛ از جمله‌ی این نکات می‌توان به نورپردازی اصولی، رنگ‌بندی مناسب دکوراسیون اداری، دقت به ‌راحتی مبلمان اداری، استفاده از گل‌ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی در فضای داخلی، ایجاد کارکرد مناسب و پایدار و طراحی مبلمان یک‌پارچه، اشاره کرد. برای طراحی دکوراسیون اداری می‌توانید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا کارکنان بهترین بازدهی را داشته باشند و موفقیت شرکت یا اداره‌ی شما تضمین شود. دررابطه‌با طراحی دکوراسیون اداری برای محیط کاری کوچک، حتماً از رنگ‌های روشن و مبلمان کم‌جا استفاده کنید تا هم کارایی شرکت بالا برود و هم کارمندان از حضور در این فضا احساس خستگی نکنند.

به نظر شما کدام یک از اصول و عوامل ذکر‌شده در این مقاله، دارای اثر بیشتری بر طراحی دکوراسیون اداری است؟ چه ایده‌های جذاب و کاربردی دیگری را می‌توانید به این مقاله اضافه کنید؟

پروژه های طراحی دکوراسیون تجاری
دسته بندی پروژه ها
ویلا
مسکونی
ورزشی
اداری
تجاری
طراحی نما
ما را دنبال کنید :