امروزه طراحی داخلی به مسئلهای بسیار مهم در طراحی بناهای مختلف تبدیل شده است. استفاده بهینه از فضا و ایجاد زیبایی بصری، از جمله مزایای یک طراحی داخلی مطلوب است. در جهان طراحی امروز، صحبت از طبیعت زیاد به گوش میخورد. طراحی پایدار، مصالح ارگانیک، طراحی سبز فرمهای الهام گرفته از طبیعت، در هنگام ساخت فضاهای سکونت و کار طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ترندی مبدل شده است که هرروزه شاهد گسترش روبهجلوی آن هستیم. یکی دیگر از جهتگیریهای این ترندها در طراحی داخلی، ایجاد محل کاری امنتر و راحتتر که تداعیگر محیط خانه باشد، بوده است. استفاده از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار به جذب نیروهای ماهر جدید و حفظ کارکنان قدیمی و متخصص میانجامد. در این مقاله از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار صحبت میکنیم و به بررسی چند ترند برتر و جذاب در این حوزه میپردازیم.
محتوا
کارکردن در هماهنگی با طبیعت
در ترندهای جدید طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار، برای بهوجودآوردن محیطی آرام و کاملاً ارگانیک در طراحی و ساخت بناهای اداری از مصالح طبیعی مانند پنبه، خاک رس، پارچه، آجر، مخمل و سرامیک بیشتر استفاده میشود؛ با این روش آرامشی وصفناپذیر به افراد شاغل هدیه میشود که توسط آن کیفیت کار آنها نیز بالا میرود. تحرک، غذای سالم و خاطری آرام در فعالیتهای روزمره، استرس پایین در انجام مسئولیتهای کاری و بهرهبرداری بهینه از طبیعت، همگی در گرو هماهنگی با طبیعت اطراف در ادارات و دفاتر کار است.
پایداری و ماندگاری مبلمان و دکوریجات طراحی داخلی ادارات و دفاتر کاری یک رویکرد پایدار و طبیعت مدار است که باید حتماً در طراحی داخلی فضاهای اداری وارد شود. درحقیقت میتوان گفت تلاش برای استفاده از متریالهای باکیفیت و طبیعی که در طبیعت وجود دارند، منجر به یکپارچگی بیشتر با طبیعت میشود. این موضوع حتی در رابطه با رنگهای موجود در طبیعت نیز صادق است. در جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار از پالتهای رنگی طبیعی با تونالیته کرم یا بژ که به رنگ خاک نزدیکتر هستند در ترکیب با رنگ سبز گیاهان استفاده میشود.
با توجه به تغییرات صورت گرفته در عصر جدید، انسان بیشتر از گذشته به دنبال پناهگاهی هماهنگ با طبیعت است؛ دلیل این امر را میتوان عدم تمایل بیشتر نسل بشر به بهرهبرداری نامطلوب از منابع کره زمین دانست. از سوی دیگر میتوان گفت که پس از اپیدمی ایجاد شده توسط ویروس کرونا و تغییراتی که در زندگی و کار انسان ایجاد کرد، محدودیتهایی برای گرایشهای طراحی، معماری، خانهسازی و حتی بهطورخاص، طراحی داخلی ادارات و دفاتر به وجود آمد.
جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار در دههی بعدی
طبق مطالعات انجامگرفته، همهگیری جهانی ویروس کرونا سبب ایجاد تغییرات گستردهای در ریتم زندگی و کار انسان شد. اما بهراستی این تغییرات چه چیزهایی هستند؟
ایجاد چشمانداز بزرگتر
اکنون زمان آن فرارسیده است که به کاهش مصرف و بهرهبرداری از منابع کره زمین فکر کنیم و زندگی متفاوتی را تجربه کنیم. بهعنوانمثال، جلسات تجاری غیرضروری را بهجای دفتر کار از طریق جلسات مجازی برگزار کنید. امروزه ادارات و دفاتر کار با دورکاری تبدیل به فضاهای مطالعهی کوچک و دفاتر خانگی شدهاند.
کاهش ساعات کاری و بازسازی دفاتر کار با حداقل دکوراسیونهای غیرضروری رواج پیدا کرده است؛ این روزها همه به دنبال استفاده از عملکردهای اصلی هر فضا هستند. دورکاری نوع متفاوتی از کار است که بعد از ویروس کرونا مرسوم شد همه اینها سبب ایجاد تغییرات برگشتناپذیری میشود. این بدان معنا نیست که ادارات و دفاتر کار بهطورکلی از بین رفتهاند، بلکه تنها افزایش شغلهای مجازی و دورکاریها اشاره دارد.
نکتهی مهمی که قرنطینه شدن در خانه به ما یاد داد، ارتباط هرچه بیشتر با طبیعت چه در خانه و چه در محیط کار بود. استفاده از بالکنهای کوچک پر از گلوگیاه از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار از سال ۲۰۲۲ تاکنون هستند.
طراحان مدرن همواره به دنبال پیداکردن راهکارهایی هستند که از طریق آن معماری پویا را زنده کنند؛ ارتباط داخل و خارج، استفاده از نور بیشتر و تهویهی ایدهال، از اهداف معماران مدرن است. تفکر هرچه بیشتر در مورد متریالها و پایداری مصالح نیز از ترندهای قابل بحث در طراحی دههی بعدی است.
طراحی پایدار و قابلبازگشت در جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار
با عنایت به نیازهای جدید دررابطهبا پایداری و زیباییشناسی، طراحی داخلی به دنبال ایجاد ارتباطی مستحکم با طبیعت است. اولین جنبه از طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار که بسیار حائز اهمیت است، کیفیت و دوام است.
ترند جذاب و منحصربهفردی که روزبهروز در حال گسترش است، به چندمنظوره بودن فضاهای اداری و امکان استفاده حداکثری از محیط برمیگردد. طراحی هوشمندانه و فکر شده برای دفاتر کار کوچک سبب میشود تا این فضاها بزرگتر دیده شوند. با بررسی بیشتر متوجه میشوید که جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار که توسط شرکتهای تجاری بزرگ و برندهای معتبر هنری ارائه میشوند، عمدتاً با طراحی طبیعی پایدار و قابلبازیافت تحقق مییابند.
مختصراً باید بگوییم که ترند عصر حاضر، طراحی متناسب با نیازهای زمانه، طبیعت و منابع کره زمین است. طراحان همواره در تلاشاند تا از منابع انرژی مجدداً استفاده کنند. با استفاده از تکنولوژیهای روز، طراحان در طرحهای هنری خود از منابع بازیافت شده استفاده میکنند. تعداد معماران و طراحانی که به این امر توجه میکنند، روزبهروز بیشتر میشود.
برای نیل به اهدافی که عنوان شد، فاکتورهای متعددی را باید در نظر بگیرید. ما در ادامه به چند نمونه از این فاکتورها اشاره میکنیم.
رنگ، بافت و متریال
همه ما انسانها ذاتاً تمایل داریم که به طبیعت بازگردیم و آن را به طور مناسبی به فضای زندگی و کار خود وارد کنیم؛ بنابراین، جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
این روزها فضای داخلی دفاتر کار و ادارات، بیش از هر زمان دیگری از متریالهای منعطف ساختهشده است. بهکارگیری خشت، چوب طبیعی درختان، سفال و سایر مصالح قابلبازیافت نهتنها توسط طراحان داخلی، بلکه توسط صاحبان این دفاتر کار نیز درخواست میشوند و طبق پیشبینیهای انجامگرفته، این روند روبهرشد است.
خاک رس برای ایجاد محیطی گرم
طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار هرچه گرمتر باشد منجر به ایجاد فضایی صمیمیتر و درنتیجه، همکاری بهتر میان کارکنان میشود. خاک رس زردرنگ به همراه رنگهای مایل به قرمز، تناژی گرم را ایجاد میکند. اگر این ماده در کنار رنگهای خنثی قرار بگیرد، ترکیبی بسیار حیرتانگیز خلق میکند.
خاک رس به دلیل رنگ گرم و طبیعی بودن سبب ایجاد فضای کاری گرم و آرام میشود و طرحی مدرن و پویا در طراحی داخلی محسوب میشود. این ویژگی خاک رس تونالیته رنگی که ایجاد میکند، آن را به ترندی محبوب تبدیل کرده است.
متریال برنز
از سال ۱۹۷۰ دوباره وارد صحنه طراحی داخلی شد. در طراحی مدرن نیز بازگشت متریال برنز را شاهد هستیم. اما چه دلیلی پشت این ماجرا است؟
برنز دارای درخشندگی طلایی است و این گونه، هر مکانی را روشن و جذاب میکند. استفاده از ترکیب مس و روی در طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار نیز فضایی پیچیده در عین سادهبودن ایجاد میکند.
سنگ مرمر
از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار، میتوان به استفاده از سنگ مرمر در سرویسهای بهداشتی این فضاها اشاره کرد. سنگ مرمر یک متریال لوکس و کاربردی در فضاهای خیس و مرطوب است و سبب هویتبخشی به این فضاها میشود. علاوهبر این، این سنگ از دوام بالایی برخوردار است.
همانطور که میدانید، سنگ مرمر دارای تنوع بالایی در رنگ، رگهها و بافت است. یکی دیگر از مزیتهای سنگ مرمر، ترکیبشدن آن با متریالهای جذابی چون چوب، مس، برنج، فلز و سرامیک مشکی مات است.
مبلمان داخلی
مبلمانی که بر اساس اشکال مستطیلی طراحی شدهاند و از الیاف طبیعی ساخته شدهاند نیز از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار است. پیشنهاد ما این است که در صورت علاقهمندی کارفرما به این نوع مبلمان، ترجیحاً از متریالهایی مثل چوب و بتن، در خالصترین حالت خود استفاده کنید.
اگر فردی هستید که به جزئیات دقت ویژهای دارید، قطعاً متوجه تفاوت در طراحی صندلیها و میزها شدهاید. در طراحی بسیاری از میزهای ناهارخوری، صندلیها و کاناپهها از منحنیهای حجیم و اشکال دایرهایشکل استفاده شده است. این خطوط منحنی و گوشههای گرد یک طراحی داخلی دنج و جذاب را میسازند.
چند مورد ایدهی جذاب از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار
استفاده از پلان باز
پلان آزاد و باز جزئی جداییناپذیر در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن است. استفاده از جداکنندههای فیزیکی همانند پارتیشنها در پلانهای باز کاربرد زیادی دارد؛ از این طریق، کارکنان یک فضای خصوصی برای کارکردن دارند و درعینحال، تعاملات میان آنها بیشتر میشود. بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون دفتر کار
غالباً در طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار از ایجاد فضاهای کاملاً خصوصی و اتاقهای کنفرانس جدا اجتناب میشود؛ در عوض، محیطی را برای برگزاری جلسات گروهی در نظر میگیرند. کارکنان در این مکان در گفتوگوها مشارکت میکنند و با ارائه دیدگاههای مختلف، جلسه را غنیتر میسازند.
علیرغم تمام فواید دفاتر کار با پلانهای باز، بسیاری از افراد مایل به کارکردن در چنین محیطهایی نیستند. شاید دلیل این موضوع را بتوان نداشتن روحیه کارگروهی در این افراد دانست؛ لذا این موضوع باید توسط خود فرد حلوفصل شود.
با طراحی پلان آزاد برای ادارات و دفاتر کار، هم مفهوم کار فردی هم روشهای کار جمعی را گسترش دهید. یکی دیگر از مزایای پلان آزاد را میتوان کاهش هزینههای ساختمان دانست. ازآنجاییکه دفاتر کار آزاد دارای دیوارکشیهای داخلی کمتری هستند، لذا فضای کف به تخته و گچ کمتری نیاز دارد که باعث کاهش هزینه و زمان ساخت آن میشود.
با طراحی اداری ارگونومیک، دفاتر کار و ادارات را پویا کنید.
از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار، استفاده از طراحی داخلی ارگونومیک است؛ این نوع طراحی سبب کاهش اضطراب در کارمندان شده خطر ابتلا به بیماریهای اسکلتی و عضلانی را کاهش میدهد.
طراحی ارگونومیک میشود تا بدن در طبیعیترین حالت خود قرار گرفته و تنش وارد شده به عضلات کاهش پیدا کند؛ اما نباید فراموش کنید که تنها به طراحی ارگونومیک مبلمان بسنده نکنید و برای مقابله با اثرات مضر نشستن طولانی، حتماً در حین انجام کار فعال باشید و مرتباً از جای خود بلند شوید و کمی حرکات کششی مناسب انجام دهید. مبلمان ارگونومیک و متناسب با ساختار بدن، یکی از ایدههای جذاب طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار مدرن محسوب میشود و همچنان رو به رشد و تکامل پیش میرود.
مبلمان فعال و ارگونومیک شامل مواردی هستند که همواره کارکنان را به حرکت تشویق میکنند و آنها را از خمودگی دور میکنند. چند نمونه از این نوع مبلمان را نام میبریم.
- میزهای تردمیل
- صندلیهای توپی
- صندلی دوچرخه
- صندلیهای نشسته
- میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای تناسب با حالت ایستاده یا نشسته
- تشکهای ایستاده
این گزینههای فعال کارکنان را از ماندن در یک وضعیت ثابت برای طولانیمدت منع کرده و مانع از بیتحرکی میشوند؛ هر دوی این وضعیتها منجر به فشار عضلانی میگردند. دوچرخه ثابت و میز تردمیل از وسایلی هستند که افراد را در حین کار با کامپیوتر، تحریک به ورزش میکنند تا اثرات منفی پشت میز نشستن را کاهش دهند و به افزایش سلامت کارکنان کمک کنند.
اگر در طراحی داخلی دفاتر کار و ادارات مختلف به طراحی مبلمان ارگونومیک و فعال پرداخته شود، شرکتها میتوانند اسباب سلامت کارکنان خود را فراهم کنند و درعینحال، موفقیت خود را تضمین کنند. همچنین بخوانید: دکوراسیون داخلی دفتر کار
انعطافپذیری در محیط کاری
ایده جالب دیگری که از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار محسوب میشود و در چند سال اخیر به اثبات رسیده است، ایجاد انعطافپذیری پذیری در محل انجام کار است. منظور از انعطافپذیری در محل انجام کار این است که افراد بتوانند از دفاتر خانگی خود بهمنظور انجام مسئولیتهایشان استفاده کنند؛ این همان تعریف دورکاری است.
مکانهای کاری انعطافپذیر بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال کاهش هزینههای رفتوآمد یا مراقبت از کودک خود هستند. کارمندان دورکار باید در هفته چندین بار با شرکت ارتباط بگیرند تا هماهنگیهای لازم در تمامی حوزهها را انجام دهند.
کار در منزل
درحالیکه بسیاری از کسبوکارها بههیچعنوان به دورکاری کارکنان خود راضی نمیشوند، برخی دیگر پیوسته به دنبال افزایش تعداد مشاغلی هستند که بتوانند بهصورت پارهوقت یا تماموقت از خانه آن را انجام دهند. مثلاً زیلو که یک بازار برخط برای املاک است، بهتازگی فرصتهای دورکاری را برای بیش از ۹۰ درصد کارمندان خود فراهم کرده است.
باوجوداینکه امکان دورکاری برای بسیاری از کارکنان فراهم شده است، آنها باید بهصورت مکرر با همکاران و مدیران خود در ارتباط باشند و در جلسات حضوری یا تلفنی شرکت کنند. همچنین، بازدیدهای ادواری از دفتر کار نیز باید مرتباً انجام شود؛ بازدیدها میتواند بهصورت حضوری یا آنلاین باشد.
کار در محیطی شبیه به خانه
بسیاری از کارمندان دورکار زمانی که پس از یک دورهی دورکاری به دفتر کار باز میگردند، تمایل دارند که حسی شبیه بودن در خانه را داشته باشند. جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار برای نیل به این هدف، استفاده از موارد زیر را در طراحی داخلی پیشنهاد میدهد.
- قفسهی باز
- آثار هنری قاب شده
- آینههای دکوراتیو
- فرش
- پرده
- نورپردازی از کف
- میزهای قهوه
ایجاد همین تغییرات جزئی ولی اثرگذار، باعث ایجاد آرامش و راحتی بیشتری در کارکنان میشود. آرامش و راحتی را میتوان با استفاده از مبلمان راحت، صندلیهای راحتتر، کفپوشهای چوبی و نور کمتر به دفاتر کار اضافه کرد. اگر میخواهید روحیه بهتری به کارکنان خود بدهید، باید توجه کنید که مبلمان اداری با مبلمان راحت خانگی تطابق داشته باشد.
طراحی دکوراسیون فضای داخلی ادارات و دفاتر کار را به اتاقکها و غرفهها مجهز کنید.
قراردادن اتاقکها یا غرفهها راهحل بسیار تأثیرگذاری برای حفظ حریم خصوصی افراد در محیطهای باز و ایجاد فضایی آرام برای کارکردن است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، استفاده از دیوارهای متحرک یا پارتیشنها میتوانند به شما در ایجاد این غرفههای خصوصی کمک کنند.
غرفههای خصوصی نه بهاندازه دفاتر خصوصی بزرگ و جادار هستند و نه میتوانند حریم خصوصی را همچون آنها ایجاد کنند؛ این مکانها میتوانند از کاناپههای دنج و میزهای قهوهخوری تشکیل شده باشند تا بهخوبی یادآور خانه شخصی هر فرد باشند.
استفاده از میزهای متحرک و صندلیهای پیوسته برای آنها که بهسرعت قادر به جابهجایی و از هم جداشدن هستند، بهعنوان جایگزینی برای غرفهها شناخته میشود. غلافهای هر بخش از ادارات و دفاتر کار به کارمندان آن بخش این امکان را میدهد تا در محیطی آرام و تخصص محور، جلسات خود را برگزار کنند و مفهمم همکاری را گسترش دهند.
غرفهها را میتوان به بخشهای زیر تقسیم کرد.
1. فضای میز و نشیمن
غرفهها معمولاً فضاهای کوچکی هستند که توسط پارتیشنها از بقیه فضاهای محل کار جدا شدهاند. بااینوجود، باید فضای کافی برای قراردادن میز و صندلی کافی برای یک کارمند یا مثلاً یک گروه کوچک را داشته باشند تا بتوان از آنها برای اهداف مختلف استفاده کرد.
2. ایستگاههای شارژ
گاهی به غرفه، غلاف نیز میگویند. این غلافها باید به وایفای مجهز بوده و پریزهایی برای شارژ لپتاپها نیز داشته باشند.
3. عایق صدا
مسئلهی عایق بودن در برابر سروصدا بسیار حیاتی است. اگر این مسئله در یک غرفه رعایت نشود سبب ایجاد مزاحمت برای سایر غرفهها و برهمخوردن حریم خصوصی افراد میگردد. عایق بودن، سطح بالاتری از اختیار و خصوصیبودن را در اختیار کارمندان قرار میدهد و آنها را از جهت حفظ حریم خصوصیشان خاطرجمع میسازد.
به دلیل سازگاری با فضای کاری مدرن، این گزینه از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار محسوب شده و در سال ۲۰۲۳، طرفداران زیادی پیدا کرده است. ازآنجاییکه امروزه کار ترکیبی و دورکاری رواج پیدا کرده است، این ترند قادر به پاسخگویی به نیازهای روزافزون کارمندان چه در دفتر کار و چه بهصورت دورکار است.
4. دیوارپوشها
در ادارات و دفاتر کار امروزی و مدرن، رنگ سفید بهتنهایی روی دیوارها زده نمیشود، بلکه رنگهایی مثل طوسی و خاکستری که اغلب شامل الگوها و طرحهای ظریفی هستند بیشتر استفاده میشوند.
ایجاد یک دیوار برجسته میتواند گزینه بسیار خوبی برای طراحی داخلی اداری باشد. دیوار برجسته درواقع دیواری است که رنگی متفاوت با بقیه دیوارها دارد و با یک کنتراست ساده، زیبایی بصری و چشمانداز فوقالعادهای به فضا میدهد. استفاده از روانشناسی رنگ در انتخاب رنگهای دیوارهای برجسته بسیار کمککننده خواهد بود. بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی دفتر کار
استفاده از کاغذدیواری در طراحی داخلی مدرن بسیار مرسوم است. نصب کاغذدیواری بسیار آسان بوده در عین اینکه زیباییشناسی بسیار مؤثر است. انتخاب کاغذدیواری مناسب برای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار که در هماهنگی کامل با کفپوش و طراحی سقف باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز طرحهای زیادی از کاغذهای دیواری شیک و مدرن در بازار موجود است که میتوانید آنها را باتوجهبه سبکی که شرکت دنبال میکند، انتخاب کنید. کاغذ دیواریهای جذاب مورداستفاده در جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار شامل موارد زیر هستند.
- الگوهای هندسی جذاب و ساده
- چشمانداز مناظر
- چاپهای ظریف
- طرحهای گل
- بافت مصنوعی
- رنگهای برجسته
- اشکال انتزاعی
- بهکارگیری دیوارهای زنده
دیوارهای زنده یک روش دیگر از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار است که میتواند باعث بهبود ظاهر دیوارها و حس سرزندگی در کارکنان شود. دیوارهای زنده درواقع شامل گل و گیاهان زینتی و انعکاس طبیعت در محیط داخلی ادارات است. دیوارهای سبز نیز در همین دسته قرار میگیرند؛ برای محیطهای اداری که به پوشش گیاهی دسترسی نداشته یا پنجرهای به سمت مناظر اطراف ندارند، بهترین گزینه استفاده از دیوارهای سبز است.
رنگهای روشن و نور طبیعی محل کار
استفاده حداکثری از نور طبیعی و رنگهای روشن در دیوارپوشها، دو ایده از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار هستند که در سالهای آینده نیز قطعاً دنبال میشوند. در طراحی دکوراسیون مدرن، استفاده از رنگهایی مثل خاکستری، رنگهای خنثی و طیفهای مختلف رنگ سبز منجر به ایجاد فضای طبیعیتری در دل محل کار میشود. این رنگها از نظر روانشناسی رنگ سبب ایجاد آرامش و تمرکز در کارکنان میشود.
هرکدام از این رنگها چه تأثیری در احساسات کارکنان دارند؟
رنگ خاکستری سبب ایجاد حس لاکچری بودن، مدرن بودن، ساده و درعینحال شیکبودن است.
طیفهای مختلف رنگ سبز به طبیعت، سکوت و آرامش اشاره دارد.
بهکارگیری یک دیوار برجسته به رنگ نارنجی خلاقیت را تقویت میکند.
آبی، رنگ فوقالعادهای برای اتاق استراحت کارمندان است؛ چرا که حس آرامش و آسایش را بالا میبرد.
اگر در اداره یا دفتر کار گیاهان و گلهای زینتی و غیر زینتی دارید، به یاد داشته باشید که آنها احتیاج به نور طبیعی دارند. نور طبیعی از طریق پنجرهها و نورگیرها وارد فضای کاری میشود؛ لذا افزایش میزان سطح بهرهوری از نور طبیعی، امری است که در ابتدا برای سلامت خود کارکنان ضروری است. خستگی چشم، سردرد و خستگی روح در کارکنانی که در محیط کارشان بهاندازه کافی نور طبیعی دریافت میکنند، بسیار کمتر از کسانی است که در یک محیط کاری کمنور مشغول بکار هستند.
یک طراح داخلی باید تا حد ممکن از پنجرههای قدی و بزرگ برای واردکردن نور طبیعی به داخل دفاتر کار و ادارات استفاده کند. نورپردازی مصنوعی، هرچقدر هم زیبا باشد، بههیچعنوان بهپای نور طبیعی نمیرسد. لامپهای فلورسنت که بهعنوان نور مصنوعی مورداستفاده قرار میگیرند، پرمصرف هستند و در صرفهجویی در منابع انرژی ناموفق عمل میکنند.
اگر طراحی بنا طوری بود که بهخوبی به نور طبیعی دسترسی نداشتید یا نتوانستید از پنجرههای بزرگ استفاده کنید، حتماً از نور مصنوعی با ظاهر طبیعی و سطوح غیرانعکاسی استفاده کنید تا تابش خیرهکننده نورهای مصنوعی را کم کرده و حس نور طبیعی را به فضا ببخشید.
نتیجه گیری
با توجه به جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار به این نقطه میرسیم که در کنار فاکتورهای مادی، موارد معنوی و روحی نیز تأثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی ادارات دارند. شما با تأمین نیازهای روحی و روانی کارکنان خود و برطرفکردن خواستههای مادی آنها، هم به موفقیت بیشتری دست مییابید و هم نیروی کار خود را از تمام جنبهها حمایت میکنید؛ بنابراین، از خلاقیت خود در طراحی داخلی استفاده کنید و به دنبال زیبایی و پایداری همزمان باشید. شما میتوانید با انتخاب هوشمندانه و دنبالکردن جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار، به یک طراحی اصولی، منطقی و مدرن برسید.
اینک که جدیدترین ترندهای طراحی داخلی ادارات و دفاتر کار را دانستید، به نظر شما کدام ترند در یک طراحی داخلی مدرن مفیدتر است؟ اگر شما بهعنوان یک طراح داخلی انتخاب شوید، چه مواردی را بیشتر رعایت میکنید؟ اصلاً آیا فکر میکنید تمامی این موارد عملی هستند یا خیر؟
خدمات طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون در گروه طراحی اینجیر دیزاین